fredag 4 januari 2013

Trettondagspimpel på Runn

På trettondagen, nu på söndag kör vi som sedvanligt
pimpeltävling på Runn vid Roxnäs udde.
Tävlingstid 10:00-13:00 utgång 09:30.
Välkomna önskar Falubygdens SFK
Telesvar 0243-239644 för mer info

Blev en liten tur på Runn vid lådfabriken i onsdags
och där nappade det i alla fall ganska bra, och det tror
jag det gör vid Roxnäs på söndag också.

Spelade in en liten filmsnutt från ett av hålen.
Hakar faktiskt på en 400-grammare i slutet av filmen :-)



// Lars

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lars!! Kul film du har lagt ut:-) det syns bra att din varpteknik har utvecklas, mycket snabbare nu;-) Vad är det du har för pirk?? det kanske är en " hemlis" och krok på länken? Ha De Swee

Anonym sa...

Fin fisk du fick!
Hälsningar Gunnar Nykvist

Lars Jansson sa...

Tjena Swee, och tack ska du ha, ja det går bättre o bättre.
Min hemlis är en blyfylld plåtbit och en krok med olika färger ev. med något läckert bete på :-)
Tror att alla har sin egen favoritpirk och krok, huvudsaken är nog att man tror på det man fiskar med.
Vi syns kanske på Vikasjön på söndag om du ska dit. Då ska jag lära dig fiska mormyska :-) He he

Lars Jansson sa...

Hej Gunnar
Har du varit ute och provat pimpelspöet än ?
Jag hoppas ni kan komma på sportlovsnappet i år också, det vore kul.
Ja det var en fin abborre, men den fick gå tillbaka och växa sig ännu större till nästa gång :-)
Ha de bra

Anonym sa...

Bra svarat;) jag håller med dig att man måste tro på sina grejor å det gör jag med min arsenal,har man använt dom i hundra år är det svårt att ändra:-) Ja du det skulle va kul om du dök upp!! Jag blir med bägge dagarna:-) Ha de Swee

Anonym sa...

Hej Lars! Fin fisk, bra filmat. Hur många fiskar var det? :-) Hälsningar Linnea Nykvist ;-)

Lars Jansson sa...

jag vet inte hur många det var, men du får väl räkna, annars tror jag Emelie har räknat, fråga henne :-)