fredag 29 mars 2013

Oj oj oj vilken Långfredag :-)

I dag fick det bli en byatävling på Lustebosjön, en tävling som jag vunnit ett par gånger tidigare.

Dagen inleddes med en angeltävling kl. 06:00, okristligt tidigt för min del, och den resulterade inte så oväntat helt utan några fällningar för mig.

Men det var den efterföljande pimpeltävlingen jag hade tänkt lägga allt krut på, men ack så fel det kan bli ibland, var jag än var på den lilla sjön så var mina hål i stort sett tomma, medans alla andra runtomkring mig fick fisk.

Om det berodde på ren otur eller att man var lite okoncentrerad efter kaffekaskarna under angeltävlingen vet jag inte, men jag kom i alla fall så långt bak i prislistan att batteriet i Bernts kamera hann ta slut före jag masade mig fram till prisbordet. :-)

Bättre gick det då för P-O Liss som hade högsta vikten och vann herrklassen på 2,4 kg, 2:a blev Steve Jacobsson.

Damklassen vanns av Birgit Engblom och 2:a där blev gumman min Katharina Jansson, som då också slog mig med hästlängder idag.

Undomsklassen vanns av Matilda Jacobsson.

Barnklassen har jag dessvärre ingen koll på.











Nya friska tag på Venjanssjön och Storhamrasjön.

/  Lars

Inga kommentarer: