fredag 1 mars 2013

Trevligt Sportlovsnapp





Antalet fiskesugna barn och ungdomar ökar för varje år på Sportlovsnappet, och det tycker vi är jättekul.
Abborren var inte riktigt på humör denna dag, men vi hade som vanligt fint väder så jag tror att alla hade en trevlig dag på Runn.

En av fiskarna som hade en riktig fiskelycka var Adrian Henriksson som drog upp en jätteabborre som nästan inte gick upp ur hålet, kul :-)

Tack till alla föräldrar som var med och hjälpte till och tack även till klubbmedlemmarna som ställde upp.

HÄR finns lite flera bilder från dagen.
och
HÄR kommer ni till resultatlistan.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dax att uppdatera lite av va som hänt på sistone.

Onsdagstävlingen förra veckan på Tansen i Grycksbo bjöd på ganska dåligt fiske för dom allra flesta, själv valde jag att börja där jag aldrig fiskat förut, vilket visade sig inte vara någon bra taktik.
Med bara 8 små borrar i skryllan vid halvtid så blev det en tur rakt över sjön till ett ställe där jag brukar vara, fick ganska bra där sista tiden så det blev i alla fall en prisplats på 2,4 kg. men det var ju inget mot Anders Nilssons påse som vägde 5,4 kg , överlägset högsta vikt.

Ander Nilsson, Kristina Asp och Hans Lindén
 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grattis till alla SM-medaljörer :-)   HÄR FINNS BILDER





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I onsdags var det Borlänge som ordnade med kula på Gopen i Sågmyra.
Flera fiskar över kilot kom upp, men det var återigen Anders Nilsson som hivade upp högsta vikten på c:a 6 kg.
Jag var själv inte med, så ni får rätta mig om jag har fel.
Resultat kommer på Borlängesidan.


 Ander Nilsson, S-O Holmberg och Lena Olaison

När vi ändå är inne på Gopen så kan jag väl nämna att jag hade högsta vikt med 5,5 kg på Lingheds SFK KM-1 i pimpel som även det gick på Gopen Lördagen före.

Nya tag på Mållången i morgon :-)

// Lars

Inga kommentarer: