måndag 3 december 2012

Nu kommer isen till Falun :-)

Nu kan vi dra igång pimplingen häromkring också, isarna bygger fort när det är -20 dygnet runt.
10-15 mil norröver har isarna legat några veckor nu, så där har man varit ett par vändor och tjuvtränat, så dom värsta försäsongs fumligheterna har man klarat av.

Av tävlingar så var porfyrdammen först ut som vanligt, där gick det inget vidare för mig, någonstans strax utanför prisplats på dryga 3 kg tror jag.
Vann gjorde Jesper Dyberg på över 5 kg, men jag hade både 1:an och 3:an i HV med i bilen,
nämligen Bosse Norrström och P-O Liss, så det var kul ändå.

I helgen drog HDH-cupen igång med Stor-tandsjön på lördagen och Tallsjön på söndagen.
Med tanke på lördagsvädret, -8, snö och blåsigt så var det kanske tur att man inte deltog på Stor-tandsjön.
Herrklassen vanns i alla fall av Stormen med 9.6 kg.

Bättre väder blev det vid Tallsjön på söndagen även om det var -18 vid starten, men det var ganska vindstilla och solen kom också fram lite grand.
Tävlingstiden drogs ner till 3 tim o 15 min klokt nog.
Jag gick dit jag brukar vara, Nord-Västra änden tror jag det blir, lite dålig på väderstreck, men åt vänster i alla fall.
Fick 20 abborrar i första hålet, sen blev det mest ströfisk och mycket borrande ända till sista halvtimmen då det blev några fler i hålen.
En öring och fyra otroligt vackra rödingar hakade också på, men dom fick gå tillbaka.
Vet inte vad som fungerade bäst för dagen, så jag växlade mellan trekrok och tafs lite hela tiden.
Fick i alla fall ihop 5.1 kg som visade sig räcka till vinst och dagens högsta vikt före Jesper Dyberg på 4.7 kg.
Abborrarna var tydligen dubbelt så stora i den andra änden av sjön där Jesper höll till, hans 4,7 kg var fördelade på 88 st medan jag hade hela189 st.

På Lördag 8/12 blir det sista deltävlingen i förra årets DM-cup på Gasjön i Venjan.
Själv har jag tyvärr inget att göra i serien men kommer nog att åka dit ändå, men för den som ligger bättre till så kan ni ta er en titt på "ställningen inför DM-4"

Vi syns på isen
// Lars

1 kommentar:

Unknown sa...

Pratade med Gunnar Matsson idag och han har kollat isen på Gasjön den var ojämn! Det blir ev tävling på Venjanssjön området Knåsviken.
Bengt Sundberg