fredag 25 januari 2013

En sväng på Björköfjärden

När Steve ringde och frågade om jag ville åka till Sundsvall och titta på en bil
så var jag inte sen att svara ja, för vad gör fiskenördar i Sundsvall vintertid om man
har ett par timmar över, naturligtvis så besöker man Björköfjärden.
Göte hakade också på.

Sagt och gjort så drog vi iväg tidigt på onsdag morgon, och när bilen var köpt så styrde
vi mot fjärden för att leta på något bra ställe att parkera på.

Fisket på Björköfjärden har väl dom flesta läst om tidigare, och det var väl ungefär lika
denna gång, så nu har röken varit fylld ett par gånger och en del i frysen.


Samtidigt var det en pimpelkula på hemmaplan på sjön Grycken i "Bärsgårn".
Dom hade mer än 20 minus vid start, men solen tittade fram så det blev nog en ganska
behaglig dag ändå.
Några resultat har jag inte men jag vet att totalsegraren blev Kjell Hellström på 3,8 kg.

Förra helgen var jag på Leran i Smedjebacken och lyckades knipa en fjärdeplats.
Får man känslan att man fiskat bra på den del av sjön man varit så får man vara helt nöjd.
Resultat Leran

I morgon börjar DM-serien, och först ut är Byrviken.

Men först lite Fredagsmys :-)


// Lars

Inga kommentarer: